dinsdag 8 juli 2014

Een jurkje en jumpsuit!

Ja, het is helemaal hip, een jumpsuit. Ik bestelde er al enkele online voor Mies, maar helaas waren ze allemaal veel te wijd om haar dunne beentjes. Er zat dus niets anders op dan er één zelf te maken. Als basis gebruikte ik het patroon van de pheasant top die ik al eerder tekende en mijn patroon van de skinny jeans. Het voordeel van deze combinatie is dat door het elastiek de jumspuit gemakkelijk en snel is uit te trekken. Wel zo handig nu ze bezig is zindelijk te worden!
Als handleiding gebruikte is haar tutorial.
Ik begon met een blauw (synthetisch) proefstofje van de markt. Dit bleek echter door het kreukeffect niet geschikt voor het broekgedeelte. Omdat ik het zonde vond om het weg te gooien, maakte ik er een jurkje van. Met een roezel eraan en wat kant erop werd het een romantisch jurkje.



Ja, ja voor de verandering wilde Mies wel even poseren...

Ik begon opnieuw, maar nu met een bloemetjes tricot van Stenzo. Het leek met wat comfortabeler te dragen en het is sneller te naaien. Dat laatste is natuurlijk altijd fijn met 2 kleine meiden om je heen.

Het uiteindelijk resultaat is een heerlijk comfortabele jumpsuit, die ook nog in het najaar met een vestje te dragen is.


Mijn volgende project worden de kussens van de kinderstoelen. Die zijn echt aan een nieuw jasje toe....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten