maandag 14 juli 2014

De kinderstoelen in een nieuw jasje

Ze waren er echt aan toe, geloof me!

De Tripp Trapp stoel kochten we, tweedehands,  bij de geboorte van Zus. Het leek ons zo fijn als ze met de bijbehorende babyset bij ons aan tafel kon zitten. En dat was inderdaad ook erg fijn. Maar nu past ze er niet meer in... Hoog tijd dus voor een mooie bekleding. 


We kregen de oude bekleding bij de stoel, waardoor ik deze als patroon kon gebruiken. Ook vond ik hier een goede tutorial. De stof kocht ik bij Ikea, de fiberfill had ik nog over van het speelkleed dat ik eens maakte en in plaats van klittenband gebruikte ik kamsnaps. Het resultaat was helemaal naar mijn zin. 










Nu kon de stoel van Mies natuurlijk niet achterblijven. Na een jaar vol knoeipartijen was deze sowieso wel aan vervanging toe en wat is er leuker dan twee matchende stoelen! Ik had net te weinig stof over, maar met een restje linnen aan de onderkant van de zitting viel dat gelukkig niet op. Als vulling gebruikte is afzuigkapfilters van de Action. Fiberfill is helaas niet te koop hier in het dorp en ik moet zeggen dit werkt prima. Ook na enkele wasbeurten is het nog goed in vorm!







Zo, mijn to-do list is weer een stukje korter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten