woensdag 14 mei 2014

Broeken parade

Mies wordt nu echt groot, ofwel haar broeken worden te kort. Aangezien ze alleen in de lengte groeit en niet in de breedte is het lastig broekjes te vinden die haar goed passen. Daarom besloot ik de stoute schoenen aan te trekken en zelf een broekpatroontje te tekenen. Ik pakte een oude broek die goed paste en tekende deze  na, maar verlengde uiteraard de pijpen.
Voor het eerste (proef)model gebruikte ik een fluorroze stretch jeans die ik op de markt kocht voor 2 euro per meter. Niet de beste kwaliteit, maar ach het was een proefmodel.

Bij het passen bleek de bovenkant wat te kort, waardoor ik de tailleband wat moest verlengen. Al met al was ik redelijk tevreden.






Met wat aanpassingen had ik het ideale model voor Mies gevonden. Ik maakte er een nepgulp in en gebruikte gewoon elastiek ik de tailleband. En het allerfijnste van dit modelletje is wel dat je het in een uurtje(!) kunt maken. 

In de lokale stoffenzaak vond ik in de uitverkoophoek nog een hele mooie oudroze spijkerstof met romantische, maar toch moderne print. Perfect voor een broekje! En dit is dan het definitieve resultaat.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten