woensdag 21 mei 2014

Caroline party dress

Een tijdje terug kocht ik een aantal patronen in Pattern Parcel #2. Echt een geweldig aanbod! 
Mijn favoriet was toch wel de Caroline Party Dress, van MouseHouseCreations. In mijn goed gevulde stoffenkast vond ik een erg schattig bambi stofje, wat ik tot nu toe steeds te mooi vond om in de knippen. Maar in combinatie met dit patroon zag ik er wel een erg lief jurkje voor Zus in. 




Na wat omrekenen (het patroon geeft alles in inches) kon ik aan de slag. Ik veranderde alleen de blinde ritssluiting nog in een rij knoopjes met elastieken lusjes. Het was even puzzelen, aangezien ik een dergelijke sluiting nog nooit eerder had gemaakt, maar ik ben redelijk tevreden. Het geeft net wat meer draagcomfort, door het elastiek. De rest van het jurkje zat in een wip in elkaar. De fototutorial die bij het patroon hoort is echt heel erg duidelijk!



Als laatste detail naaide ik aan de voorkant nog 2 stoffen roosjes, zonder vond ik het wel erg kaal.

Van dit model gaan er zeker nog meer komen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten