maandag 9 maart 2015

De eerste Sunje is een feit!

Al tijden wilde ik eens de Sunje van Ki-Ba-Doo maken. Ik had me echter voorgenomen om eerst de PDF-patroontjes te maken die ik al had. Maar toen ik mijn coverlockmachine kreeg, kon ik het niet langer uitstellen. Dit was hèt jurkje om mijn coverlock nog eens goed op uit te proberen.
Ik had nog een mooie roze sterrenjogging liggen die ik graag wilde gebruiken. En met restjes van de bloemtrui, kon ik een mooie combinatie maken.

Het patroon paste ik iets aan. Ik gebruikte de capuchon van de kaptrui uit Stof voor Durf-het-Zelvers. De originele capuchon vind ik erg groot en wat vreemd hangen aan de jurk.  Ook tekende ik de hals wat minder diep.










Het jurkje past van boven erg mooi, maar het rok gedeelte is nog wat breed voor Mies. Door een elastiek in de taille te rijgen, sluit het rokje wat beter aan. Voor de sier knoopte ik nog een koordje door de knoopsgaten.

2 opmerkingen:

  1. Ja, helemaal super! Ik zou hem nu al niet meer kunnen missen. Vooral het zomen is nu echt een genot.

    BeantwoordenVerwijderen