woensdag 22 oktober 2014

Kids Clothes Week dag 2 & 3

De Bimaa sweater van afgelopen maandag viel zo goed in de smaak, dat ik vandaag en gisteren er nog maar eens één maakte.
Ik duikte in mijn stoffenkast en kwam daar Hello Kitty tricot tegen. Eigenlijk was mijn bedoeling daar ooit een pyjama van te maken, maar het leek me toch ook wel leuk om er een koltruitje van te naaien. Helaas vond ik geen bijpassende kleur voor de kol en de mouwboorden, tot ik mij realiseerde dat ik nog wel een aantal zwangerschapsjurkjes had die ik kon verknippen. En ja hoor, er zat de juiste rode tricot bij. Wel moest ik het patroondeel van de kol wat aanpassen, zodat ik de kol in 4 delen uit de stof kon knippen.




Daarna naaide ik nog een paarse variant met een rode stippen kraag.



Met zoveel koltruitjes moeten er natuurlijk ook spijkerbroeken komen. Vandaag knipte ik al de patroondelen van de Lovely Rita Skinnies. Ik koos voor de kleinste maat en verlengde alvast. Hopelijk lukt het me om morgen de broek in elkaar te zetten. En dan maar duimen dat het model goed past, want Mies is behoorlijk smal!!

Als laatste zoomde ik nog een jurkje om. Het patroon komt uit Stof voor Durf het Zelvers, waarbij ik koos voor de variant met de plooicirkelrok. Het stofje is een mooie stevige stretchkatoen, die ik voor 1 euro per meter op de markt kocht!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten