maandag 20 oktober 2014

Kids Clothes Week dag 1

Al meerdere keren zag ik de Kids Clothes Week, KCW, bij medebloggers voorbij komen. In deze week is het de bedoeling dat je iedere dag een uur aan kleding voor je kinderen werkt. Die uitdaging wilde ik ook wel eens aan gaan. Dus gisterenavond trof ik al de eerste voorbereidingen.
Ik printte het patroon van de Bimaa Sweater van LouBee Clothing, plakte alles aan elkaar en tekende maatje 2 over. Volgens de maattabel zou dit de juiste maat zijn voor Mies. Ik las links en rechts al wel dat het model smal valt, maar dat zou eigenlijk precies goed moeten zijn voor Mies.

Het kiezen van het stofje duurde wat langer.... Na lang wikken en wegen besloot ik voor een Bambi stofje van Stenzo te gaan. Om te voorkomen dat het te druk zou worden, koos ik ervoor de kol en de boorden in een grijzige tricot te knippen.


Vandaag zette ik het truitje met de lockmachine in elkaar. Dat blijft zo'n heerlijk werkje met snel resultaat!

Bij het passen bleek de maat precies aan. De volgende keer dan toch maar maat 3 knippen met de lengte van maat 2. Dat er meer gaan volgen is zeker. Er is namelijk ook nog een kraag en een hoodievariant!





Foto's maken blijft een uitdaging met Mies!







!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten