woensdag 9 april 2014

Een klein experiment, de pheasant top.

Al tijden ben ik verliefd op T-shirts met elastiek in de hals en de mouwen, zogenaamde pheasant tops. Ze zijn zo romantisch! Maar nooit eerder maakte ik er één. Tot gisterenavond. Met het farbenmix patroon Hannah en een passend T-shirt van Mies ging ik aan de slag. Ik versmalde het patroon met ruim 4 cm en maakte van de lange mouwen een soort kapmouwtjes. Voor dit proefmodel verknipte ik mijn eerste zelfgemaakte zwangerschapsjurk en een oud t-shirt, met dit als resultaat!





Ook maakte ik voor Mies en Zus nog een rokje geïnspireerd op onderstaand rokje van Beebielove. De voor- en achterkant heb ik verschillend gemaakt, voor nog wat extra combinatie mogelijkheden. Als patroon gebruikte ik het A-lijn rokje uit 'Allemaal rokjes'. Voor Zus heb ik het flink verkleind, aangezien zij pas maat 68 draagt en het patroon bij 2 jaar begint....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten