vrijdag 8 mei 2015

Mijn favoriet!

Al vele malen kwam het op mijn blog voorbij en nog steeds verveelt het niet: het Roos 5011 wikkeljurkje. Ik maakte het al vaak in katoen en probeerde het ook al eens in tricot.
Nu de kledingkast van de meiden weer wat aanvulling nodig heeft en mijn stoffenkast toch echt bijna uit zijn voegen klapt besloot ik mijn favoriete patroontje weer boven te halen. Want als je weinig tijd hebt grijp je toch het liefst naar iets vertrouwds waarvan je weet dat het altijd goed is, niet waar?




Zus was als eerste aan de beurt. Ik vond 2 leuke dapper tricots in mijn kast. De eerste met snoepjes werkte ik af met een bies tricot en tussen boven en onderpand verwerkte ik een stukje elastisch paspel. Voor de tweede versie met bloemetjes besloot ik voor de afwerking elastisch biaisband te gebruiken. Zo zijn de jurkjes toch nog wat verschillend.





Voor Mies koos ik een leuke groene stippentricot. Als accent gebruikte ik een rood roosje en een leuk elastisch kantje. 



Nu gaat het patroon voorlopig weer een tijdje de kast in. Genoeg is genoeg.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten