vrijdag 30 januari 2015

Schoentjes!

De meisjes groeien op het moment als kool. Het is dus weer hoog tijd om de kledingkasten aan te vullen. Maar niet alleen kleertjes worden te klein, ook schoentjes. Een tijd geleden kocht ik het Natty Janes  patroon van Delia Creates. Het leek me zo leuk om zelf schoentjes te maken. En dan het liefst in vele verschillende kleuren passend bij haar garderobe... Echter het idee om leer te naaien hield me steeds tegen. 
Nu had ik echter geen keus, Zus' schoentje werden echt te klein. Hoog tijd dus om de uitdaging aan te gaan! Via marktplaats kocht ik lapjes leer en ging aan de slag. Ik koos voor het eenvoudige model met een vast overslagbandje. En na wat geploeter met verkeerd garen, lukte het me uiteindelijk om een eerste paar in elkaar te zetten. Het lastigste gedeelte is het vastnaaien van de zool. Maar oefening baart kunst! Waarschijnlijk volgen nu bij iedere outfit bijpassende schoentjes! 














2 opmerkingen: