vrijdag 15 augustus 2014

Ondergoed

Hoera! Mies is zindelijk! Wat ben ik trots, want ze is pas 2 jaar en 3 maanden!
Nu we de luiers voor haar vaarwel hebben gezegd, is er echter een nieuwe uitdaging ontstaan; passend ondergoed. Mies is niet alleen wat klein van stuk, zij is ook nog eens erg smal. Van broekjes droeg ze met luier maatje 80/86 en nu dat extra laagje verdwenen is, is maatje 80 ruim genoeg. Helaas begint meisjes ondergoed vaak pas bij 92. Na een lange zoektocht, zonder goed passend resultaat besloot ik zelf maar aan het naaien te gaan. Ik tekende aan de hand van een gekocht broekje een patroontje en veranderde het een en ander. Na een paar proefexemplaren had ik een netjes passend modelletje gevonden en kon ik aan de slag!



Van mijn schoonzus had ik al een tijdje terug een stapeltje Vingino hemdjes gekregen, die er nog erg mooi uitzagen. Na wat graven in mijn stoffenkast en de stapel te kleine kleertjes, vond ik matchende kleurtjes tricot. In drie avonden naaide ik maar liefst 16 broekjes in elkaar. Mies kan nu weer even voorruit!






Als laatste maakte ik nog een paar matchende broekjes bij Mies' zomerjurkjes. Nu maar hopen dat de zon zich nog een paar keer laat zien deze zomer....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten